Veteriner ilaçları, insan sağlığında kullanılan ilaçlara göre hakkında daha az bilgi sahibi olunan ilaçlardandır. Bu nedenle veteriner ilaçlarının nereden temin edileceğini bilmeniz gerekmektedir. Aynı şekilde veteriner ilaçları nereden alınır sorusunun yanıtını bilmek de size yarar sağlar.

Veteriner İlaçları Nereden Alınır?

Her ne kadar önceleri veteriner eczanesi bulmak zorduysa da günümüzde artık veteriner ilaçlarına ulaşmak daha kolaydır. Veteriner eczanelerinin az bulunması nedeniyle önceleri standart eczanelerde bulunabilen veteriner ilaçları, yakın bir zamanda yapılan düzenleme ile yalnızca veteriner eczanelerinde satılmaya başlanmıştır. Bu nedenle, veteriner ilaçları yalnızca hayvan sağlığı üzerine ilaç temin eden veteriner eczanelerinden alınabilmektedir. Evcil hayvanınıza temin edeceğiniz özel veteriner ilaçlarını alabilmek için size en yakın veteriner eczanesine başvurmanız yeterli olacaktır. Bunun yanı sıra nadir de olsa veteriner kliniklerinden ilaç temin etme şansınız da vardır.

Veteriner ilaçları, insanlarda kullanılan ilaçlara benzer nitelikler taşır. Bu yüzden bu ilaçların da son kullanma tarihlerine dikkat etmeniz ve prospektüslerini okumanız gerekmektedir. Ayrıca yan etkileri için evcil hayvanınızı sürekli olarak kontrol etmenizde fayda vardır. Çünkü kendileri aksi bir durumda size kendilerini ne yazık ki ifade edemeyebilirler. Beklenmeyen bir yan etki olduğunda veteriner hekimleri ya da veteriner eczanelerini bilgilendirmeniz ve ilacı kesmeniz önerilmektedir.

Veteriner İlaç Yazar Mı?

Hayvanların da tıpkı insanlar gibi tedavilerde ilaca ihtiyacı olabilmektedir. Bu durumlarda aklınıza ilk gelen soru veterinerlerin ilaç yazıp yazmadığıdır. Veterinerler, hayvanlara özel ilaçlar yazabilme yetkisine sahiptirler. Hatta hangi ilaç olursa olsun hayvanlara verilecek olan ilaçları yalnızca veteriner hekimlere yazdırmanız gerekmektedir. Veteriner ilaçları, hayvanın neye ihtiyacı olduğu belirlenerek verilir. Ayrıca, verilen ilaçları, doktorun önerdiği şekilde uygulamanız da oldukça önemlidir. Veterinerden hafta sonu ilaç alabilir miyim diye merak ediyorsanız veterinerler hafta sonu açık mı adlı içeriğimizi de okuyabilirsiniz.

Hayvanların bazı sağlık problemleri insanlarınkine benzer. Özellikle birtakım benzer rahatsızlıkların tedavisinde, insanlara verilen ilaçlar hayvanlara da kullandırılabilir. Fakat yine de bu ilaçlar da veteriner ilaçları içerisinde görünür. Bu nedenle bu ilaçları da veteriner hekimin yazması gerekir.  Evcil hayvanınızın sürekli kullandığı bir ilaç varsa, bunu da yine veteriner kliniklerindeki veterinerlere yazdırarak düzenli satın alım yapabilmeniz mümkündür. Aynı şekilde evcil hayvanınızın kullandığı ilaçları, veteriner hekimin bilgisi olmadan kullanmayı kesmeniz ya da düzeninde değişiklik yapmanız tavsiye edilmemektedir.