Yüz yıllardır evcil hayvanlarla birlikte hayatta kalma mücadelesi veriyoruz. Hem hayatımızı sürdürüyor hem de onların da sürdürebilmesi için onlarla yaşıyoruz. Veterinere gitmeden önce bilinmesi gerekenlerin neler olduğunu bilmeden sağlıklı bir evcil hayvan büyütmek imkansıza yakın olacaktır.

Veterinere Gitmeden Önce Bilinmesi Gerekenler

Yeni hayvan sahiplenenler veya ilk kez veteriner kliniklerine yolu düşecekler için bilinmesi gereken çok önemli bilgiler vardır. Veterinere gitmeden önce bilinmesi gerekenlerin hepsine olmasa bile büyük bir çoğunluğuna sahip olmak hem sizin hem de veteriner hekimin işini büyük ölçüde kolaylaştıracaktır. Siz hekimin işini kolaylaştırmak da aynı zamanda dostunuzun işlemlerini kolaylaştırmak demektir.

• En yakın veteriner klinikleri,
  • Evcil hayvanınızın varsa raporları,
  • Evcil hayvanınızın geçmiş hastalıkları,
  • Evcil hayvanınızın genetik potansiyel hastalıkları,
  • Evcil hayvanınızın konfor alanı olarak hissettiği ürünler.

Bahsettiğimiz özelliklerin veterinere gitmeden önce bilinmesinin ne faydası olabilir diye düşünüyorsanız hem sahiplendiğiniz canlının ortama ısınmasını kolaylaştırır hem de teşhis süresini çok ama çok büyük ölçüde azaltır. Erken teşhisin ne kadar önemli olduğunu düşünecek olursak bu evrakların ve psikolojik hazırlığın veteriner kliniklerine gitme zorunluluğundan önce tamamlanması gerekmektedir.

Evcil Hayvanlar Veterinere Nasıl Götürülür?

Bazı evcil hayvanlar veteriner hekimlerle birlikte olmaktan korkmadığı, düzenli aşı gibi süreçlerde hiçbir zorluk çıkartmadığı için onları veteriner kliniklerine götürmek oldukça basittir. Böylesine uysal canlılar için verebileceğimiz tek öneri onları biraz olsun daha temiz götürerek en azından daha hoş bir çalışma ortamı sağlayabilirsiniz. Sorun çıkartmayan bir evcil hayvandan daha iyisi yoktur.

Eğer evcil hayvanınız veteriner kliniklerinin kapısından girer girmez sorun çıkartmaya başlıyorsa, korkuyorsa onun korkmasını önleyecek basit aktiviteler yapmalı ve ödül mamalarıyla bu korkusunu yenmesine yardımcı olmalısınız. Aksi takdirde her düzenli kontrol ve acil durum çok daha zorlu geçmeye devam edecektir.