Köpeklerin vücut ısısı insanlardan daha yüksektir ama köpeklerin vücut sıcaklığı kaç derece olmalıdır? Bu daha yüksek sıcaklık, daha fazla enerji üretmelerine ve kendilerini enfeksiyonlara ve hastalıklara karşı daha iyi korumalarına olanak tanır. Ayrıca soğuk havalarda dışarıda olduklarında vücut ısılarını düzenlemelerine yardımcı olur. Bir köpeğin vücut ısısı çok düşerse, ölümcül olabilen hipotermi geliştirebilir.

Köpeklerin Vücut Sıcaklığı Kaç Derece Olmalıdır?

Bir köpek için normal vücut ısısı 38,1 ila 39,2 derece arasındadır. Köpeğinizin vücut ısısı 40 derecenin üzerindeyse, ateş olarak kabul edilir. Köpeğinizin ateşi varsa, onu en kısa zamanda veterinere götürmeniz önemlidir.

Köpeğinizin her zaman temiz suya erişebildiğinden emin olun. Köpekler hızla susuz kalabilirler, bu nedenle su kaplarını dolu ve temiz tutmak önemlidir. Obezite ve diğer sağlık sorunlarına yol açabileceğinden köpeğinizi aşırı beslemekten kaçının. Köpeğinizin uyku alanını kışın sıcak, yazın serin tutun. Köpeğinize rahat bir yatak ve battaniye sağlayın. Köpeğinizi düzenli yürüyüşlere çıkarın ve sağlıklı bir kiloyu korumalarına yardımcı olmak için egzersiz yapın.

Köpeklerin Vücut Sıcaklığı Neyle Ölçülür?

Köpeklerin vücut sıcaklığı rektal termometreler tarafından alınır. Köpeğinizin ateşini ölçmenin en iyi yolu, termometreyi rektuma yerleştirirken birisinin köpeğinizi hareketsiz tutmanıza yardım etmesini sağlamaktır. Termometre rektuma yaklaşık bir inç yerleştirilmelidir. Köpeğiniz bir termometre takılmasına karşı dirençliyse, köpeğin anüsünden rektuma yerleştirilen bir termometre olan bir evcil hayvan rektal termometresi kullanmanız gerekebilir.

Termometre yerleştirildikten sonra, çıkarmadan önce yaklaşık 30 saniye bekleyin. Termometre üzerindeki okuma, köpeğinizin vücut ısısı olacaktır. Köpeğinizin ateşini düşürmeye yardımcı olmak için, vücuduna serin, nemli bir bez sürmek veya ona serin bir banyo yapmak gibi evde yapabileceğiniz birkaç şey vardır. İlk önce veterinerinize danışmadan köpeğinize reçetesiz satılan ilaçları vermemelisiniz.

Köpeklerin vücut sıcaklığı 38 derecenin altındaysa, hipotermik olarak kabul edilir. Köpeğiniz hipotermik ise, onu yavaşça ısıtmanız ve mümkün olan en kısa sürede veterinere götürmeniz önemlidir Veteriner maliyetlerini en aza indirmek için köpek sigortasından faydalanabilirsiniz.. Köpeğinizi sıcak bir banyoya sokmayın veya doğrudan ısı uygulamayın, çünkü bu doku hasarına neden olabilir.