Köpek dostlarımıza her ne kadar iyi baksakta, zaman zaman bazı hastalıklara yakalanabilirler. İşte bu gibi durumlar için köpeklerde lavman nasıl yapılır ve köpekler için lavman sağlıklı mı sorularının cevaplarını öğrenmemiz gerekir. Bu sayede köpeğimiz hastalandığında ona ihtiyacı olan ilgiyi ve tedaviyi sağlayabiliriz.

Köpeklerde Lavman Nasıl Yapılır?

Eğer siz de köpek sahibiyseniz, köpeklerde lavman nasıl yapılır sorusunun cevabını mutlaka bilmelisiniz. Köpek dostlarımızı sahiplendiğimiz ilk andan itibaren bizim dostumuz, can yoldaşlarımız olurlar. Bu nedenle köpek bakmaya karar verdiğimizde ilk olarak onların sağlıkları hakkında yeterli bilgi edindiğimizden emin olmalıyız. Köpeklerimizde mide hastalıkları sık sık göründüğünden dolayı lavman yapılması gerekebilir. Bu nedenle bu işlemin nasıl yapıldığına gelin birlikte bakalım.

• Köpeğinize lavman yapmaya karar verdi iseniz, ilk olarak yapmanız gereken şey köpeğinizin sakin olmasını sağlamaktır. Bu nedenle köpeğinizle konuşarak ve ona lavman aletini koklatarak sakinleşmesini sağlayabilirsiniz.
  • Lavman aletini köpeğinizin anüsüne koymadan önce bir miktar yağ sürün. Bu sayede köpeğinizin canını acıtmayacak ve daha kolay bir şekilde içeri girecektir.
  • Köpeğinizin anüsünü kontrol etmek için yavaşça köpeğinizin kuyruğunu kaldırın.
  • Lavmanı köpeğinizin anüsüne çok yavaş bir şekilde yerleştirin ve lavmanın içeriğini yavaşça sıkın.

Köpeklerde lavman işlemi bu şekilde yapılmalıdır. Bunu yaparken tamamen sakin ve nazik olmaya özen göstermelisiniz. Aksi takdirde köpeğiniz korkabilir ve strese girebilir. Bu gibi durumların yaşanmaması adına son derece dikkatli olmalısınız. Lavman işlemi bittikten sonra köpeğinize sevgi göstermeyi de unutmamalısınız. Köpeğinizin karnına msakin hareketlerle masaj yaparak güvende hissetmesini sağlayabilirsiniz.

Köpekler İçin Lavman Sağlıklı Mı?

Köpeklerde lavman nasıl yapılır sorusunun cevabını öğrendikten sonra lavmanın köpek dostlarımız için sağlıklı olup olmadığını mutlaka merak edeceksinizdir. Köpeğinizde bulunan mide rahatsızlıklarını gidermek adına lavman yapılması son derece sağlıklıdır. Ancak bu işlemi bilinçli bir veterinerde yaptırmanız köpeğinizin sağlığı açısından çok daha iyi olacaktır.

Köpek dostlarımıza lavman yaptırmak istiyorsak ve bu konuda bir bilgimiz yok ise, Veterinerbul ile anında size en yakın veteriner hizmetlerini bulabilir ve köpeğinizi muayene ettirebilirsiniz. Köpek dostlarımızın sağlığından biz sorumlu olduğumuzdan dolayı onlar için elimizden gelenin en iyisini yapmalıyız. Bu nedenle sağlıkları için hiçbir koşulu ihmal etmemeli ve onlara gözümüz gibi bakmalıyız.