Köpek dostlarımızı sahiplendiğimiz ilk andan itibaren büyük bir sorumluluk almış oluruz. Sahiplendiğimiz köpeklerin sağlıklı bir şekilde büyümesini istiyorsak ilk olarak aşılarını yaptırmamız gerekmektedir. En önemli aşılardan birisi olan köpeklerde karma aşı nereye yapılır sorusu son zamanlarda sık sık sorulmaktadır.

Köpeklerde Karma Aşı Nereye Yapılır?

Minik dostlarımız köpeklerin sağlıklı bir şekilde büyümesi ve gelişimlerini tamamlamaları için yapılması gereken bazı aşıları vardır ve karma aşısı bunlardan birisidir. Köpeklerde karma aşı nereye yapılır bildiğiniz zaman siz de köpeğinizin aşısını yaptırabilir ve köpeğinizin sağlıklı olduğundan emin olabilirsiniz. Köpek dostlarımız için ihmal edilmemesi gereken bir durum olan aşılar hakkında bilgi edinmeniz sağlık açısından çok önemlidir.

Karma aşısı köpeğiniz 2 aylık olduğundan itibaren yaptırmanız gereken ilk aşılardan birisidir. Derinin altına yapılan bu aşı belirli zaman aralıklarıyla tekrarlanmalıdır. İlk doz aşı uygulandıktan 21 gün sonra 2. doz, ardından 17 haftalık olduklarında 3. doz aşı uygulanır. Bu aşı köpek gençlik hastalığı, çeşitli enfeksiyon hastalıkları gibi ciddi sorunlara yol açabilecek hastalıkları önleyerek köpeğinizi korur.

Karma aşı yaptırmadığınız zaman köpeğiniz kapabileceği hastalıklardan dolayı iştahsızlık, köpek gribi ve yorgunluk gibi rahatsızlıklara yol açabileceğinden dolayı köpeğinizin aşısını mutlaka yaptırmalısınız. Köpek dostlarımızın sağlığından biz sorumlu olduğumuzdan dolayı onlar için elimizden gelen her şeyi yapmalıyız.

Köpeklerde Karma Aşı Nerede Yapılır?

Köpek dostlarımızda karma aşı nereye yapılır sorusunun cevabını bildikten sonra nerede yaptırmanız gerektiğini de bilmek isteyeceksinizdir. Size en yakın veterineri bularak köpeğinize karma aşısı yaptırabilirsiniz. Bu sayede köpeğiniz uzun yıllar boyunca sağlıklı bir şekilde hayatına devam edebilir. Aynı zamanda bu aşıyı her sene yaptırmanız gerektiğinide unutmamalasınız.

Köpeğinize aşı yaptıracaksınız en iyi veterinerlere gitmeyi isteyeceksinizdir. Bu durumda Veterinerbul ile size en yakın profesyonel veterinerleri bularak köpeğinizin aşısını yaptırabilirsiniz. Aşısı yapılmamış köpeklerde hastalık riski çok daha fazla olduğundan dolayı ihmal etmemeniz gereken çok önemli bir durumdur.