Köpeklerde gebelik son derece normal bir durumdur. Her hayvanda olduğu gibi köpeklerinde gebelik sürecinde gösterdiği bazı belirtiler vardır ve bunları anlamak için bilmemiz gereken şeyler vardır. Gebelik sürecini en sağlıklı şekilde atlatabilmeleri için elimizden ne geliyorsa yapmalıyız.

Köpeklerde Gebelik

Köpeklerde gebelik hem sahipleri hem de köpeklerimiz için oldukça zorlu bir süreçtir. Köpeğinizin neslini sürdürebilmesi için gerekli olan bu durum kısırlaştırılmamış dişi köpeklerin hepsinde görülebilir. Çoğu köpek sahipleri, kısırlaştırma işlemi köpeklerini doğum sırasında ve gebelikte oluşabilecek tehlikeli durumları engellediğinden, sağlığı için daha yararlı olan bu yöntemi tercih etmektedir.

Köpeğinizin doğum zamanı geldiğinde çok fazla acı çekiyorsa ve doğum 24 saatten fazla sürdüyse acilen bir veteriner hekime danışmanız gerekmektedir. Bu durum sağlıklı bir doğum sırasında görülmediğinden tehlikeli olarak kabul edilir. Yavrulara ve köpeğinize zarar gelmemesi için profesyonel yardım almaktan çekinmeyin. Bunların yanı sıra vücut ısısının düşmesi, yoğun kanaması ve kusma gibi durumları görmeniz de ciddi sorunlara yol açabilir.

Köpekler Kaç Ay Hamile Kalır?

10 ayı geçmiş ve kısırlaştırılmamış köpeklerde gebelik ihtimali çok yüksektir ve köpeklerin belirli bir hamile kalma süresi vardır. Bu durum yaklaşık 56 ile 70 gün arasında değişmektedir. Veteriner hekiminizden yardım alarak bu süreci yakından takip edebilirsiniz. Eğer can dostunuzun hamilelik süresi 70 günü geçiyorsa ciddi sorunlar olduğunun habercisi olabilir. Doğum sonrası köpeğiniz çok yorgun ve bitkin düşeceğinden, yemeğimi ve suyunun her zaman temiz olup onunla yakından ilgilendiğinizden emin olmalısınız.

Köpeğimin Kaç Aylık Hamile Olduğunu Nasıl Öğrenirim?

Köpekler gebe kaldıktan sonra bazı belirtiler göstermektedirler, bunlardan en belirgin olanı karınlarının şişmesidir. Ancak karınları gebeliğin ilk günlerinde hemen şişmeye başlamaz, bu nedenle kusma ve mide bulantısı gibi belirtiler sayesinde hamile olduklarını anlayabiliriz. Bu belirtileri gördüğünüzde net bir sonuç için veteriner hekime giderek ultrason cihazıyla köpeğinizin karnına bakabilirsiniz.

Bir diğer belirti ise meme uçlarının şişmesi ve renginin değişmesidir. Gebelik ilerlediğinde ise iştah kaybı, yalnız kalmak istemesi gibi belirtiler gösterebilir. Stres altında ve depresyonda olması köpeklerde gebelik sürecinde normal sayılabilir. Bu nedenle onlarla yakından ilgilenmeniz gerekir.