Köpeklerimiz çok narin hayvanlar olduğundan dolayı zaman zaman bazı hastalıklara yakalanabilirler ve egzamada bunlardan birisidir. Köpeklerde egzama neden olur bildiğiniz zaman siz de köpeğinizde bir şişlik belirtisi gördüğünüzde, bunun egzama olup olmadığını anlayabilirsiniz.

Köpeklerde Egzama Neden Olur?

Egzama hastalığı köpek dostlarımız da sıkça görülebilen bir hastalıktır. Köpeklerde Egzama neden olur sorusunun cevabını bildiğinizde bu hastalığı gördüğünüz zaman neler yapabileceğinizi bilebilirsiniz. Köpek dostlarımızın sağlığından biz sorumlu olduğumuzdan dolayı onlar hakkında her türlü bilgiyi edinmeliyiz. Köpeklerde egzamanın görülmesinin bazı nedenleri vardır;

• Köpeklerimizde egzamanın nedenlerinin başında gelen parazit ısırıkları köpeklerimiz için son derece rahatsız edicidir. Parazit ısırıkları sebebiyle köpeğinizde egzama gözükebilir.
  • Hormon bozuklukları köpeklerde görülen egzamanın bir diğer sebebidir.
  • Vitamin eksiklikleri ve enfeksiyonlar egzama oluşmasının en büyük sebeplerinden birisidir.
  • Sıcak ya da çok soğuk iklimlerde kalmaları köpeğinizde egzama oluşmasını sağlar.
  • Polenler ve temizlik malzemeleri gibi alerjenlere maruz kalmaları köpeğinize egzama olarak ortaya çıkabilir.
  • Köpeklerde bazı ırklara özgü genetik faktörler sebebiyle egzama görülmesi sık sık yaşanan bir durumdur.
  • Aynı zamanda köpeğinize strese girmesi egzama oluşumunun en fazla bilinen sebeplerinden birisidir. Strese giren köpeklerde egzama gözükebilir ve bu durum onların psikolojilerini kötü bir şekilde etkiler.

Egzama hastalığı ıslak veya kuru olarak ikiye ayrılmaktadır. Yukarıda bahsettiğimiz sebeplerden dolayı köpeğinizde ıslak ya da kuru egzama gözükebilir. Köpeklerde egzama oluşmasının birden çok sebebi olduğu gibi köpekleriniz için çok fazla zararlıdır. Eğer köpeğinizde egzama olduğunu fark ettiyseniz ilk olarak yapmanız gereken şey bir veteriner hekime gitmenizdir. Bu sayede köpeğinizin egzaması olup olmadığını anlayabilirsiniz.

Köpeklerde Egzama Belirtileri Nelerdir?

Köpeklerde egzama neden olur öğrendikten sonra mutlaka belirtilerini de bilmek isteyeceksinizdir. Köpekler, egzama olduğunu anlayabilmemiz için bizlere bazı belirtiler gösterirler. Bunların arasından en belirgini egzaması olan köpeğin kendini sürekli kaşımasıdır. Yalayarak ve tırnakları ile çizerek kendilerini kaşımaya çalışırlar. Bu durum köpeğinizin Hem sağlığını hem de psikolojisini kötü etkilemektedir. Köpeklerde egzama belirtileri şu şekilde sıralanmıştır;

• Şiddetli kaşıntı ve ciltte kızarıklık
  • Uyku düzenin düzensiz olması
  • Cildinde görülen pullanmalar ve kabuklanmalar
  • İştahsızlık ve kilo kaybı
  • Sürekli derisiyle uğraşması, kaşımask ve ısırması.
  • Cildinde gözle görülebilen akıntılar
  • Ciltteki renk değişimleri

Yukarıda bahsettiğimiz belirtilerden herhangi birini gördüğünüz zaman size en yakın veteriner hekime gitmeniz gerekir. Veterinerbul ile çevrenizdeki en güvenilir veterinerleri bulabilirsiniz. Bu sayede köpeğinizin tedavisini yaptırabilir ve bu sorundan kurtulmasını sağlayabilirsiniz. Köpeklerimize güzel bir hayat yaşatmak bizim görevimiz olduğundan dolayı köpeklerimize en iyi şekilde bakmalıyız.