Kısırlaştırma ameliyatı olmamış köpek dostlarımız için doğum sık sık yaşanabilen normal bir durumdur. Eğer köpek sahibiyseniz köpekler yılda kaç kere doğum yapar sorusu mutlaka aklınıza gelmiştir. Minik dostlarımız yıl içerisinde kaç kere doğum yapıyormuş gelin birlikte bakalım.

Köpekler Yılda Kaç Kere Doğum Yapar?

Köpeklerimizin en sık beslenen evcil hayvanlardan olmasının başlıca sebebi çok cana yakın ve insanlara alışık hayvanlar olmalarıdır. Evimize aldığımız andan itibaren ailemizin bir parçası olan köpek dostlarımızda aynı bütün canlılarda olduğu gibi türlerini devam ettirebilmeleri için üremeleri gerekmektedir. Köpeklerimiz için en sağlıklı yöntem kısırlaştırmak olsa da, bazı durumlarda köpeğinizi kısırlaştırmak istemeyebilirsiniz. Kısırlaştırma ameliyatının bu kadar önerilmesinin sebebi doğum sırasında, öncesinde ve sonrasında oluşabilecek hayati tehlikeleri önlemesidir. Bu gibi nedenlerden dolayı eğer köpek sahibiyseniz köpekler yılda kaç kere doğum yapar mutlaka bilmeniz gereken bir konudur.

Köpek dostlarımızın yıl içerisinde ne kadar doğum yapabileceği cinslerine, ırklarına ve boyutlarına göre değişsede, ortalama olarak 1 yıl içerisinde 2 kere doğum yapabileceklerini söyleyebiliriz. Köpekler yıl içerisinde birçok kere kızgınlık dönemine girebilmektedir. Köpeğiniz kızgınlık dönemine girdiğinde eğer evden çıkıyorsa ve dışarıda geziyorsa, hamile kalma oranı %100 diyebiliriz. Kızgınlık dönemine giren köpeğinizi sakinleştirmek için yapabileceğiniz bazı şeyler vardır. Örneğin ona sakin müzikler açabilirsiniz, oyunlar oynayabilirsiniz ve gün içerisinde yorulmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede gününün bir çoğunu uyuyarak geçicerektir.

Köpeğinizin kızgınlık dönemine girdiğini bazı belirtiler sayesinde fark edebilirsiniz. Kızgınlık dönemine giren köpeklerde en sık görülen belirtilerden birisi gün içerisinde çok fazla enerjik olmasıdır. Bu dönemlerde köpekler kendini koltuk kenarlarına, yastıklara sürtebilir ve sürekli dışarıya çıkmak isteyebilirler. Bir diğer belirti ise agresif ve sinirli olmalıdır. En ufak şeylere sinirlenerek kızgın davranışlar sergileyebilirler. Bu belirtilerden bazılarını gördüğünüz zaman köpeğinizin kızgınlık dönemine girdiğini anlayabilirsiniz.

Köpekler Her Yıl Doğum Yapar Mı?

Köpekler yılda kaç kere doğum yapar bildiğinize göre köpekler her yıl doğum yapar mı bilmek isteyeceksinizdir. Kısırlaştırma ameliyatı olmamış dişi köpekler dışarıda vakit geçiriyorlarsa hamile kalma ihtimalleri çok yüksektir. Köpeğiniz gebe olduğunu bazı belirtiler ile birlikte size gösterebilir. Karınlarının şişmesi, sürekli uyku ve uyuşukluk hali, meme uçlarının renginin açılması ve iştahlarının normalden daha açık olması gibi belirtiler sayesinde köpeğinizin hamile olduğunu anlayabilirsiniz.

Doğum yaklaştığı zaman köpeğiniz evinizin sakin bir köşesine geçerek doğumu kendi kendine tamamlayacaktır. Ancak bazı durumlarda köpeğiniz doğum sırasında zorlanabilir ve nadirde olsa ters giden durumlarla karşı karşıya kalabiliriz. Bu gibi durumlarda müdahale etmeniz gerekeceğinden, eğer ne yapmanız gerektiğini bilmiyorsanız mutlaka bir veteriner hekime gitmeyi ihmal etmemelisiniz. Veterinerbul sayesinde size en yakın veteriner hekimini bulabilirsiniz.