Eğer köpek sahibiyseniz ve özellikle yavru bir köpeğiniz varsa köpekler ne zaman sütten kesilir bilmeniz, köpek dostunuzun sağlıklı bir şekilde büyümesine ve gelişmesine imkan sağlar. Köpeklerimizi mutlu edip onlara yaşayabilecekleri en güzel hayatları sunmak bizim görevimiz olduğundan, dostlarımız hakkında her türlü bilgiyi öğrenmeliyiz.

Köpekler Ne Zaman Sütten Kesilir?

Köpek dostlarımız hayatımız boyunca hiçbir zaman yalnız bırakmayacak olan can yoldaşlarımızdır. Köpekleri hayatımızın her yerinde görebiliriz. Evimizde, bahçemizde, sokaklarda, barınaklarda ve sayamayacağımız bir sürü yerde köpeklerle karşılaşabiliriz. Köpek dostlarımızın sağlıklı bir şekilde gelişmesini ve büyümesini istiyorsak köpekler ne zaman sütten kesilir gibi bilgileri mutlaka bilmemiz gerekir. Köpeklerimiz için süt, her hayvanda olduğu gibi gelişmeleri için mutlaka gerekli olan bir besindir. Yavru köpeklerin sütten ne zaman kesildiği konusu uzun araştırmalar sonucu bulunmuştur.

Yavru köpeklerimizi annelerinden ayırmak için bilinen en iyi vakit 6 haftalık olduktan sonradır. Köpeklerin doğduklarından itibaren ilk 6 hafta boyunca mutlaka anne sütüyle beslenmesi gelişimleri açısından göz ardı edilmemesi gereken bir durumdur. Aynı zamanda anne köpeklerin sütü içerisinde bulunanlar sayesinde mikrop ve bazı bulaşıcı hastalıkları da önler. Bu sayede yeteri düzeyde anne sütü alan köpeğiniz sağlıklı bir şekilde büyür ve gelişimini tamamlar.

Eğer köpeğiniz yeteri miktarda anne sütü almıyorsa ve katı yemek yemeyi reddediyorsa, köpeğinizin sindirim ve midesiyle ilgili sorunları olabilir. Bu nedenle size en yakın veterinere giderek köpeğinizi muayene ettirebilirsiniz. Bu gibi durumları ihmal etmeniz sonucunda ciddi sorunlara ve hastalıklara yol açabileceğinden dolayı, Veterinerbul ile size en yakın veterinere gidip, köpeğinizin kontrollerini yaptırabilirsiniz.

Köpekler Kaç Aylıkken Mama Yemeye Başlar?

Köpekler ne zaman sütten kesilir sorusunun cevabını öğrendikten sonra kaç aylıkken mama yemeye başladıklarını da bilmek isteyeceksinizdir. Yavru köpekler yaklaşık 7 haftalık olduktan sonra anne sütünden kesilebilir ve yavaş yavaş mama yemeye başlayabilirler. İlk mamaya geçtikleri dönem biraz zorlanabilirler bu nedenle mamalarına biraz su katarak yumuşatabilirsiniz. Bu sayede hiçbir zorluk yaşamadan yemeklerini yiyeceklerdir.

Köpekleriniz ilk mama yiyeceği zaman ek takviye olarak et, dana eti ve tavuk eti gibi besinlerde verebilirsiniz. Ancak ilk mamaya alışmaya başladıkları süreçte bu yemekleri çok fazla vermemeli ve içerisinde kemik olmadığından emin olmalısınız. İçerisinde kemik olması çeşitli sağlık sorunlara yol açabileceğinden, ihmal edilmemesi gereken bir durumdur.