Köpekler hangi kokuları sevmez sorusunun cevabı sizleri bir hayli şaşırtacaktır. Eğer evinizde köpek besliyorsanız mutlaka bilmeniz gereken bu konu sayesinde köpek dostunuzun neleri sevip sevmediğini öğrenebilir ve ona göre hareket edebilirsiniz.

Köpekler Hangi Kokuları Sevmezler?

Köpek dostlarımız her zaman yanımızda olup bizleri asla geride bırakmayacak olan dostlarımızdandır. Sahibine sonsuz sevgi besleyen köpeklerimizin mutlu olması için onlar hakkında bazı bilgileri bilmemiz gerekir. Köpekler hangi kokuları sevmez bunlardan birisidir. Köpeğimizin sevdiği ve sevmediği kokuları bildiğimiz zaman onları mutlu edebilmek için sevdiği kokuları duymalarını sağlamaya özen gösterebiliriz. Köpeklerimize güzel, sağlıklı ve mutlu bir hayat yaşatmak bizim görevimiz olduğundan, minik dostlarımızın nelerden hoşlandığını bilmeliyiz.

• Keskin kokular
  • Acı biber
  • Sirke
  • Turunçgiller
  • Kimyasal kokular

Köpeklerimiz bu bahsettiğimiz kokulardan asla hoşlanmazlar, hatta nefret ettiklerini söyleyebiliriz. Koku alma duyusu insanlardan çok daha gelişmiş olan köpekler bu kokuları aldığı zaman muhtemelen evden çıkmak isteyeceklerdir, onları mutsuz edecektir. Bu nedenle bu kokuları köpeğinizin etrafında bulundurmamalısınız. Keskin ve kimyasal kokulara örnek olarak, temizlik malzemesi olan deterjanlar ve içerisinde amonyak bulunan maddeler diyebiliriz. Aynı zamanda sirkenin de keskin bir kokusu olduğundan, bundan hoşlanmazlar. Aralarından en tuhaf olanı mandalina, portakal gibi kokulardan hoşlanmamalarıdır. Neden bilinmez ancak sevmediklerini kesin olarak söyleyebiliriz.

Köpeklerin Sevdiği Kokular Nelerdir?

Köpekler hangi kokuları sevmezler öğrendikten sonra, sevdikleri kokuları da bilmek isteyeceksinizdir. Köpeklerin genel olarak sevdikleri kokular bizlere pis ve kötü gelen çöp kokusu ve benzeri kokulardır. Bunun yanında kedi otu, zencefil ve vanilya kokularına karşı da hassas oldukları gözlenmiştir. Köpeklerin koku alma duyusu insanlardan 100.000 kat daha iyidir.

İnsanların koku alma hücresi yaklaşık 5 milyona kadarken, köpeklerde bu sayı 200 milyondur. Eğer köpeğinizin koku almasında herhangi bir sorun fark ettiyseniz, erken teşhis bu durumu kurtarabileceğinden dolayı size en yakın olan veterinere gitmeniz gerekmektedir. Bu sayede tecrübeli veteriner hekimleri tarafından köpeğinizin bakımı yapılarak, tedavi edilebilir. Size en yakın veterineri Veterinerbul sayesinde en kısa sürede bulabilirsiniz