Kedilerde yağ bezesi sık sık görülebildiğinden dolayı aklımıza kedilerde yağ bezesi nasıl geçer sorusu gelmektedir. Kedilerde yağ bezesinin oluşmasının birden fazla sebebi olduğu gibi, elbette ki geçmesi için yapabileceğimiz bazı şeyler vardır. Bunların neler olduğuna gelin birlikte bakalım.

Kedilerde Yağ Bezesi Nasıl Geçer?

Kedi dostlarımız onları sahiplendiğimiz İlk andan itibaren hayatımızın büyük bir parçası haline gelirler. Her yerde görebildiğimiz kedi dostlarımız zaman zaman bazı hastalıklara yakalana bilmektedirler ve yağ bezesi ise bunlardan birisidir. Kedilerde yağ bezesi nasıl geçer diye düşündüğümüzde internet üzerinde bir süre araştırma yapmamız gerekeceğinden, bugün size kedilerde yağ bezesinin nasıl geçtiğinden bahsedeceğiz.

Kedilerde yağ bezesi her yaşta görülebilmektedir. Özellikle sırtında, bacaklarında ve karın bölgesinde görülebilen yağ bezelerinin geçmesi için ev içerisinde yapabileceğimiz bir şey olmasa da, veterinere giderek kedinizdeki yağ bezesine aldırmanız mümkündür. Yağ bezeleri iyi huylu tümörler olarak geçtiğinden dolayı zararlı değildirler. Ancak her ihtimale karşı yine de aldırmak istiyorsanız, size en yakın veteriner hekime giderek bu sorundan kurtulmanız mümkündür.

Yağ bezeleri her ne kadar zararsız olsa da belirtileri bazı ciddi hastalıklarla aynı olduğundan dolayı kedinizde bir şişlik gördüğünüz zaman bir veteriner hekime gitmenizde fayda vardır. Bu sayede kedinizde yağ bezesi olup olmadığını kesin olarak öğrenebilir ve eğer başka bir hastalık varsa tedavisine erkenden başlayabilirsiniz Erken teşhis hayat kurtarabileceğinden, dolayı göz ardı etmemeniz gereken önemli bir durumdur.

Kedilerde Yağ Bezesi Neden Olur?

Kedilerde yağ bezesi nasıl geçer sorusunun cevabını bilmek istiyorsanız öncelikle kedilerde yağ bezesi neden olur bilmelisiniz. Kedilerde yağ bezesi olmasının birden fazla sebebi vardır. Obezite, aşırı güneşe maruz kalma, yaşlanma, hormonal değişikliklergibi sebeplerden dolayı kedilerde yağ bezesi sık sık görülmektedir.

Kedilerde yağ bezesi her ne kadar zararlı olmasa da aklınızdaki soru işaretlerini gidermek için mutlaka bir veteriner hekime gitmeniz gerekir. Veterinerbul ile size en yakın veterinerleri bulabilir ve kedinizi muayene ettirebilirsiniz. Kedi dostlarımızın sağlıklarından bir sorumlu olduğumuzdan dolayı onlar hakkında her türlü bilgiyi edinmeli ve elimizden geleni yapmayı ihmal etmemeliyiz.