Birbirinden tatlı kedi dostlarımıza her ne kadar iyi baksak da her canlı gibi zaman zaman hasta olabilirler. Kedilerde çok yaygın bir durum olan kedilerde üst solunum yolu enfeksiyonu nasıl geçer sorusunun cevabını bilirseniz siz de kediniz hastalandığında onun için ne yapabileceğinizi bilirsiniz.

Kedilerde Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu Nasıl Geçer?

Her yerde karşımıza çıkan ve hayatlarımıza neşe katan kedilerimizde görülebilen bir hastalık olan üst solunum yolu hastalıkları, bazı zamanlarda çok riskli olabileceğinden dolayı kedilerde üst solunum yolu enfeksiyonu nasıl geçer bilmeniz, sizi olası durumlara karşı hazırlıklı kılacaktır. Bu sayede kedinizle yakından ilgilenebilir ve hastalık süreleri boyunca ona en iyi şekilde bakabilirsiniz.

Kedi dostlarımızda üst solunum yolu enfeksiyonların tedavisinin uygulanması için uzun araştırmalar sonucu bulunmuş bazı tedavi yöntemleri vardır. Çeşitli ilaçlar sayesinde  kedinizin vücudundaki virüsler giderilerek kedinizin iyileşmesi sağlanır. Veteriner gözetimi altında düzenli olarak ilaçlar kullanıldığı zaman kediniz en kısa sürede eski neşesine ve sağlığına kavuşacaktır.

Kedinizin üst solunum yolu enfeksiyonuna yakalandığını anlamak için bazı belirtileri takip etmeniz gerekmektedir. Dikkat etmeniz gereken şeylerden bazıları, kedinizin burnunun akıp akmaması, iştahının azalması, ateşinin yükselmesi ve halsizliktir. Bu gibi belirtileri gördüğünüzde kedinizde üst solunum yolu hastalığı olduğunu anlayabilirsiniz. Bu durumda yapmanız gereken ilk şey kedinizi bir veteriner hekime götürmek olacaktır.

Kedilerde Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu Tedavi Yöntemleri

Kedilerde üst solunum yolu enfeksiyonu nasıl geçer sorusu kadar önemli olan kedilerde üst solunum yolu enfeksiyonunun tedavi yöntemlerini bilmeniz içinizi büyük ölçüde rahatlatacaktır. Kedinizde bu hastalığın olup olmadığını anlamak için ağız salgısı örneği, göz salgısı ve kan testi gibi testler yapılır. Bundan sonra eğer kedinizde bu hastalığın olduğu kesinleşirse antibiyotik yardımı ile tedavi yöntemlerine başlanır.

Kedinizin başına gelebilecek olan her türlü hastalık durumunda önleminizi alabilmek için mutlaka hayvan sigortası yaptırmalısınız. Evinize en yakın veteriner kliniğinin yerini öğrenerek zaman kedinizin zor zamanlarında rahat bir nefes alabilirsiniz. Kedilerimizin bakımından biz sorumlu olduğumuzdan dolayı onlar için yapabileceğimiz en önemli şeylerden birisi klinik yerlerini bilmektir.