Kedilerde SCR nedir ve kedi seceresi neden önemlidir gibi soruları son zamanlarda sık sık gündemde görmekteyiz. Bunun sebebi hayvanlar için SCR’nin son derece önemli olmasıdır. Bir kedi sahiplendiğimizde onun hakkında her türlü bilgiyi öğrenmek isteriz. Bu nedenle kedilerde SCR’nin ne olduğuna gelin birlikte bakalım.

Kedilerde SCR Nedir?

Kedilerimiz onları sahiplendiğimiz ilk andan itibaren adeta ailemizden bir parça olurlar. Bu kadar önem verdiğimiz kedi dostlarımız hakkında her türlü bilgiyi öğrenmek istiyor isek, kedilerde SCR nedir sorusunun cevabını da bilmeliyiz. Kedilerde SCR’nin ne olduğunu bilmek istiyorsanız internet üzerinde bir süre araştırma yapmanız gerekecektir. Kafanızdaki soru işaretlerini gidermek için gelin bunun cevabının ne olduğuna bir göz atalım.

Kedilerde SCR, kedinizin soyu hakkında bilgi edinebileceğiniz ve atalarına kadar görebileceğiniz bir belge demektir. Aynı zamanda kedinizin safkan olduğunu kanıtlayan bu belge, ana kayıt kurumları tarafından hazırlanmaktadır. Bu kayıtları hazırlayan kurum WCF, yani World Cat Federation’dur. Bu federasyon zaman zaman çeşitli yarışmalar düzenleyerek, SCR belgesi olan kediler ile yakından ilgilenmektedir.

SCR belgesi olan bir kedi gördüğünüzde tamamen safkan olduğunu anlamanız mümkündür. Aynı zamanda secere belgesi ile kedinizin atalarının sağlık durumlarını dahi öğrenebildiğinizden dolayı, son derece önemli bir belgedir. Uluslararası geçerliliğe sahip olan bu belge sayesinde kedinizin özel yarışmalara girmesini bile sağlayabilirsiniz.

Kedi Seceresi Neden Önemlidir?

Kedilerde SCR nedir bildikten sonra neden önemli olduğunu da bilmek isteyeceksinizdir. Kediler için Secerenin bu kadar önemli olma sebebi kediniz hakkında detaylı bilgiler vermesidir. Önemli olmasının bir diğer sebebi ise kedinizin %100 safkan olduğunu kanıtlamasıdır. Bu sayede aklınızdaki soru işaretlerini gidermiş olursunuz.

SCR’sine baktığımız kedi dostlarımızın ataları her ne kadar sağlıklı olsa da, zaman zaman çeşitli hastalıklara yakalanmaları çok doğaldır. Bu gibi durumlar için en yakınınızda bulunan veterinerler hakkında bilgi sahibi olmanız hayati önem taşımaktadır. Veterinerbul ile size en yakın veterinerleri bulabilir ve herhangi bir duruma karşı her zaman hazırlıklı olabilirsiniz.