Kedilerimiz çok sevecen ve tatlı olmalarının yanında zaman zaman sinirlenebilen hayvanlardır. Sinirlenmiş bir kediyi sakinleştirebilmek için kediler nasıl sakinleştirilir bilmeniz gerekir. Biraz zor gibi gözüksede aslında çok kolay olan bu çözümlere gelin birlikte bakalım.

Kediler Nasıl Sakinleştirilir?

Minik kedi dostlarımız farklı farklı cinsleri ve çeşitleriyle hayatlarımıza dahil olmaktadırlar. Sokakta, evlerde ve bahçelerde sürekli karşımıza çıkan can dostlarımız kediler, bazı zamanlar sinirlenebilir ve hırçın olabilir. Kediler nasıl sakinleştirilir bilirseniz bu gibi durumlarda sakin kalabilir ve kediniz için neler yapabileceğinizi bilirsiniz. Kedilerimizi sakinleştirmek için yapabileceğiniz çok basit bazı adımlar vardır.

• Eğer kediniz sinirliyse ve ne yapacağınızı bilmiyorsanız, sinirini atması için onunla oyunlar oynayabilirsiniz. Bir vakit sonra yorgun düşen kediniz sakinleşecek ve yavaşça uykuya dalacaktır.
  • Kedinizi sakinleştirmenin bir diğer yolu ise kedinizi rahat bırakmaktır. Kediniz hırçınlaştığı zaman ona sarılmaya ve sevmeye çalışırsanız muhtemelen sizi tırmalayacaktır. Bu nedenle ona zaman verip sakinleşmesini bekleyin.
  • Evinizde başka bir kedi varsa yerlerini ayırmayı deneyin. Bölgelerine girilmesini sevilmeyen kediler için bu durum çok can sıkıcıdır.
  • Bizim için çok garip olan ancak kedilerimiz için çok önemli olan bir detay vardır. O da kedilerin yüksekte olmaktan hoşlanmasıdır. Duvarınıza monte edilebilen kedi merdivenleri kedinizin daha sakin ve uysal olmasını sağlayacaktır.
  • Kedilerin sevmediği bir diğer şey ise gürültüdür. Yüksek ses ve gürültüden nefret ettiklerinden dolayı sinirlenebilirler ve strese girebilirler.

Kedinizin sinirlendiğini anladığınızda yukarıda bahsettiğimiz davranışları adım adım uygulayarak kedinizi sakinleştirebilirsiniz. Bir diğer çok fazla bilinmeyen bilgi ise kedilerinize sakin müzikler açarak sakinleştirebileceğinizdir. Sakin müziklerin her canlıda etkisi olduğu gibi kediler üzerinde de büyük bir etkisi vardır.

Kediler Neden Hırçınlaşır?

Çok duygusal canlılar olan kedilerin hırçınlaşması için birçok sebep olabilir. Evinizde başka bir kedi varsa onunla aynı alanda olması, odanın içerisindeki sesin fazla olması, aşağıda olması gibi birbirinden farklı sebeplerden hırçınlaşabilecekleri için kediler nasıl sakinleştirilir bilmelisiniz.

Eğer kediniz her şeye rağmen hala sakinleşmediyse vücudunda bir ağrı ya da yaralı bir bölgesi olabileceğinden, size en yakın veterinere giderek gerekli testleri yapmanız gerekmektedir. Veterinerbul ile size en yakın olan uzman veterinerleri bulabilir ve kedinizi güvenli bir şekilde muayene ettirebilirsiniz.