İnsanlarda olduğu gibi hayvanlarda da öksürme durumu görülür. Köpek ve kedi öksürüğü de buna dahildir. Kedilerde hastalandıkları durumlarda öksürük durumları görülmektedir. Bu öksürüğün bir çok sebebi olabilir. Hastalık sebepleri farklı olduğu durumlarda görülmektedir. Bu nedenle öksürük görüldüğü durumlarda veteriner ile kontak kurularak bilgi alınmalıdır. Aksi halde ileri derece vakalar görülebilir.

Kedi Öksürüğüne Ne iyi Gelir?

Kedi öksürüğü görüldüğü durumlarda belli tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Eğer aşırı ilerlemiş bir solunum problemi bulunuyorsa oksijen ve nefes kolaylaştırıcı tedaviler yapılır. Ayrıca kedilere uygun antibiyotik ilacı da verilebilmektedir. Kediler öksürürken hırıltı gibi sesler gelebilir.

Genellikle ağzı açık olarak davranan kediler solunum güçlüğü çeker. Kedi öksürüğü görülen kedi veterinere götürülmesi gerekir. Kan testleri ve idrar testleri yapılarak sebebi bulunmalıdır. Nedeni bulunduktan sonra ona göre tedavi yöntemi uygulanmalıdır.

Kedi öksürüğü oluşmaması için kedi sigara içilen ortamdan uzak tutulmalıdır. Ayrıca insandaki gibi obez olan kedi öksürebilir. Bu sebeple aşırı kilo almasını önlemek gerekir. Düzenli ve aksatmadan aşı yaptırmakta önemlidir. Ayrıca alerjik toz, parfüm ve koku gibi durumlardan kediler uzak tutulmalıdır. Bu sayede alerjik öksürme engellenir.

Kedilerin öksürmelerinin tam olarak ne anlama geldiğini anlamanın, hangi hastalıkların habercisi olabileceğini öğrenmenin, bazı hastalıklara erkenden teşhis koyabilmenin en kolay yolu en yakın veterineri bulup, kedinizi en kısa sürede profesyonel veteriner hekimlerin gözetimine bırakmaktır.

Kediler Neden Öksürür?

Kedilerde öksürüğün nedenleri çeşitlilik göstermektedir. Kedi sigortası genellikle bu durumları kapsar. Kedi öksürüğü genellikle astım ve nefes sorunları sebebiyle görülür. Ayrıca kalp hastalığı ve mantar enfeksiyonları da bu durumu yansıtan sorunlardandır.

Ayrıca boğaza ve yemek borusuna besin tıkanması da öksürmeye neden olmaktadır. Kedi de öksürük görüldüğü durumlarda öncelikle sebep öğrenilmelidir. Eğer hızlı şekilde tespit ediliyorsa gerekli veteriner iletişimleri sayesinde sonuca ulaşılmalıdır.

Kedi öksürüğü insanla aynı hastalıklardan dolayı ortaya çıkar. İnsanlarda genellikle solunum ve ciğer enfeksiyonları sebebi ile olurken kedilerde de bu durum görülebilir. Kedi sigortası bu hastalıkları genellikle kapsamaktadır. Çoğu sigorta firması bu konuda kapsam dahilinde davranmaktadır.

Buradan varılan sonuç sigortanın gerekli ve önemli olduğudur. Eğer evcil hayvan sahibi iseniz kedi sigortası veya köpek sigortası konusunda ehemmiyetli yaklaşmanız gerekir. Aksi halde problemli sıkıntılı durumlar yaşanabilir. Acil durumlar ters teperek hayvanların hayatını etkileyebilir.