Kısırlaştırılma ameliyatı görmemiş ve çiftleşmiş olan her köpekte hamilelik görülebilir. Köpeklerde hamilelik sık rastlanan bir durumdur, bu nedenle endişelenmenize gerek yoktur. Köpekler doğum işlemini kendi kendine halledebilirler ancak olası durumlarda mutlaka veteriner hekime gidilmesi ihmal edilmemelidir.

Köpeklerde Hamilelik

Köpekler hamilelik döneminde her zaman olduğundan çok daha duygusal ve ilgiye muhtaç olurlar. Hamilelik süresi boyunca onlarla yakından ilgilenip bu süreç boyunca hareketlerini ve davranışlarını yakından incelemeniz gerekir.

Her zaman yemeklerinin ve suyunun taze olduğundan emin olup, günlük gerekli olan vitaminleri aldıklarından emin olmak için yemeklerini yiyip yemediklerini kontrol etmeniz gerekir. Günlük besin ihtiyaçlarını almadıkları takdirde yavrular sağlıklı bir şekilde gelişmeyebilir, bu nedenle doğum sırasında yada sonrasında ölme ihtimalleri yüksek olur.

Köpeklerde Hamilelik Belirtileri Nelerdir?

Köpeğiniz hamile kaldıktan sonra aynı insanlarda olduğu gibi bazı belirtiler gösterirler. Bu belirtiler sayesinde minik dostunuzun hamile olduğunu erkenden anlayıp, gerekli bakımlarını yapabilirsiniz. Köpeğinizin Hamile olduğundan şüpheleniyorsanız veterinere giderek net bir şekilde öğrenebilirsiniz. En belirgin olarak kabul edilen köpeklerde hamilelik belirtileri bunlardır;

• Köpeğiniz hamile kaldığında yaklaşık 40 gün sonra yavaş yavaş karnı şişmeye başlar.
  • Hamileliğin 3. Haftasında köpeğinizin mide bulantıları başlar. Bu süre içerisinde midesi bulandığından dolayı yemek yemeyi azaltabilir, kusabilir. Kustugu zaman endişelenmenize gerek yoktur. Bu gayet normal bir durumdur.
  • İlerleyen zamanlarda köpeğinin halsiz ve yorgun olur. Sürekli uyuma eylemi gösterirler.
  • Köpeğinizin meme uçları şişer ve pembe bir renk alır.
  • Hamilelik süresince köpeğinizden vajinal akıntı gelebilir, bu da normal bir durum olarak görülür.

Bu belirtileri gördüğünüzde köpeğinizin hamile olduğunu anlayabilirsiniz. Hamilelik süresi boyunca her zaman sıcak bir yatakları olduğundan emin olun, çünkü başarılı bir doğum için hamilelik sırasında strese girmemeli ve rahat etmeleri gerekir.

Hamile Köpek Ne Zaman Kontrole Götürülmeli?

Köpeğinizin hamile olabileceğini düşünüyorsanız çiftleşmesinden 20 gün sonra en yakın veteriner hekime götürmeyi ihmal etmemeniz gerekir. Veterinere götürdüğünüzde size belirli bir bakım verirler ve bunun yanında içebileceği vitaminler, yemesi gereken yemek miktarı gibi önemli değerleri ölçüp size bir liste verir. Bu sayede köpeğinizin hamilelik sürecini rahat ve sağlıklı bir şekilde geçirmesi sağlanır.