Köpeklerde ELS hastalığının ne olduğu her köpek sahibi tarafından bilinmesi gereken bir konudur. Bu durumda aklımıza Köpeklerde ELS hastalığı nedir sorusu gelmektedir. Köpek dostlarımızda çıkabilecek bazı önemli hastalıkları bilmemiz, bizleri olası durumlara karşı hazırlıklı kılacağından dolayı ihmal edilmemesi gereken bir durumdur.

Köpeklerde ELS Hastalığı Nedir?

Köpeklerde görülebilen en tehlikeli hastalıklardan birisi olarak kabul edilen ELS hastalığını duyan herkesin aklına köpeklerde ELS hastalığı nedir sorusu gelmektedir. ELS hastalığı köpekler için ölümcül hastalıklar arasında yer almaktadır. Minik dostlarımız olan köpeklerin sağlığından biz sorumlu olduğumuzdan dolayı onlar ile ilgili her türlü hastalık hakkında bilgi edinmeliyiz.

Köpeklerde ELS hastalığının bir diğer adı gençlik hastalığı olarak bilinmektedir. Son derece ciddi bir hastalık olan ELS hastalığı, özellikle genç ve yaşlı köpeklerde sık sık görülebilmektedir. Köpeklerde ELS hastalığını önlemek için mutlaka yapılması gereken bazı aşılar vardır. Bu aşılar yapılmazsa köpeklerde sindirim sitemi, solunum ve sinir sistemleri gibi hastalıklar ortaya çıkabilir.

Aynı zamanda köpekten köpeğe çok hızlı geçebilen bu hastalık, en ölümcül hastalıklardan birisidir. İdrar ve dışkı aracılığı, ortak kullanılan mama kapları gibi çok basit şeylerden bile bulaşabilen bu hastalıktan köpeğinizi korumak için mutlaka aşı yaptırmanız gerekmektedir. Hastalığın belirtileri köpeğinizin sağlık durumuna göre değişiklik gösterdiği gibi yaşına göre de farklı belirtiler göstermektedir.

Köpeklerde ELS Hastalığı Belirtileri

Köpeklerde ELS hastalığının ne olduğunu öğrendikten sonra belirtilerini de mutlaka merak edeceksinizdir. Köpeklerde ELS hastalığı ilk olarak solunum yollarını etkiler ve daha sonra vücuda yayılır. Köpeklerde ELS hastalığının belirtileri bu şekilde sıralanabilmektedir;

• Nefes alırken zorlanma
  • Beyin, omurilik iltihabı ve öksürme
  • Dik durmakta zorlanmak
  • Sık nöbetler
  • Ateşlenme
  • Felç
  • İshal
  • Sürekli çiğneme ve tükürme hareketleri
  • Hiperkeratoz hastalığı
  • Burun akıntısı
  • Anoreksiya
  • Bakteriyel enfeksiyonlar
  • ELS hastalığı bulunan köpeklerde solunum hızında değişiklik sık sık görülmektedir.
  • Gözlerinde sulanmalar ve akıntılar görülebilir.

Bu belirtilerden herhangi birini gördüğünüzde hiç vakit kaybetmeden size en yakın veteriner hekime gitmeniz gerekmektedir. Çünkü bu belirtiler, köpeğinizde ELS hastalığı olduğunun habercisidir. Aksi takdirde bu hastalık ilerlerse köpeğinizi ölüme kadar götürebildiğinden dolayı, bu gibi durumları asla ihmal etmemelisiniz.

Köpeklerde ELS Hastalığı Tedavi Yöntemleri

Köpeklerde ELS hastalığının tedavi yöntemlerinin başında çeşitli vitaminler ve ek takviyeler gelmektedir. Eğer köpeğinize ELS hastalığı teşhisi koyuldu ise, semptomlarını engellemek için bazı yöntemler uygulanır. Eğer köpeğinizde herhangi bir belirti gördü iseniz, mutlaka bir veteriner hekime gitmeyi göz ardı etmeyin.

Bu gibi durumlarla karşı karşıya kaldığınız zaman size en yakın olan veteriner hekime gitmek isteyeceksinizdir. Son derece güvenilir ve en yakın veterinerleri Veterinerbul ile bulabilir ve köpeğinizin en kısa sürede iyileşmesine yardımcı olabilirsiniz. Köpek dostlarımızın sağlığından biz sorumlu olduğumuzdan dolayı, onların sağlıklı ve güzel bir hayat yaşaması için elimizden gelen her şeyi yapmalıyız.