Köpek dostlarımızı sahiplendiğimiz ilk andan itibaren üzerimize büyük bir sorumluluk almış oluruz. Köpeklerimizin aşısı ve bakımları gibi özel durumları yakından takip etmemiz gerekir ve köpeklerde bronşin aşısı nedir düşündüğümüzde aklımıza gelebilecek olan bazı cevaplar vardır.

Köpeklerde Bronşin Aşısı Nedir?

Köpek dostlarımızın doğduğu andan itibaren yapılması gereken özel aşıları ve bakımları vardır. Bunlardan birisi ise bronşin aşısıdır. Bronşin aşısı nedir bildiğiniz zaman mutlaka siz de köpeğinize bu aşıdan yaptırmak isteyeceksinizdir. Bronşin aşısı yaptırılmadığı takdirde çok büyük hastalıklara sebep olmaktadır. Hatta bu durum köpeğinizi ölüme kadar götürebileceğinden dolayı ihmal etmemeniz gereken önemli bir durumdur.

Köpeklerde barınak hastalığı olarak bilinen bir akciğer enfeksiyonu olan bronşin üst solunum hastalıklarına sebep olur. Bu hastalığı engellemek adına bronşin aşısı yaptırılır. Köpeğiniz bu aşıyı olmadığı takdirde bronşin olan bir köpeğin yanında durması bile bu hastalığın ona geçmesi için yeterli bir sebep olacaktır.

Bu hastalığı sağlıklı bir şekilde atlatan köpeklerde büyük miktarda akciğer sorunu görünmektedir. Akciğer kapasitesinin bir bölümünü kaybedebilirler, bu nedenle son derece tehlikeli ve önemli bir hastalıktır. Herhangi bir belirti gördüğünüz zaman direkt olarak size en yakın veteriner hekime gidip köpeğinizi muayene ettirmeniz gerekmektedir.

Köpeğime Bronşin Aşısı Yaptırmalı Mıyım?

Köpeklerde bronşin aşısı nedir bildikten sonra bu aşıyı yaptırmalı mıyım diye merak edeceksinizdir. Bronşin aşısını köpeğinize mutlaka yaptırmanız gerekmektedir ve yaptırmadığınız takdirde büyük tehlikelere yol açmaktadır. Bu nedenle köpeğinizi sahiplendiğiniz andan itibaren bu aşıyı bir veteriner hekime danışarak mutlaka yaptırmayı ihmal etmeyin.

Eğer köpeğinize hala bu aşıyı yaptırmadıysanız Veterinerbul ile size en yakın veteriner kliniklerini bularak güvenli bir şekilde köpeğinize en önemli aşılardan birisi olan bronşin aşısını yaptırabilirsiniz. Aşı yaptırdığımız itibaren derin bir nefes alabilir ve köpeğinizin sağlıklı olduğundan emin olabilirsiniz.