Çoğu hayvan sahibi için veterinere gitmek zordur. Bu durum köpekler neden veterinerden korkar diye merak edilmesine sebebiyet verir. Sanılanın aksine birden fazla nedene bağlı olarak ortaya çıkan veteriner korkusu köpekleri neden bu kadar etkiliyor beraber öğrenelim.

Köpekler Neden Veterinerden Korkar?

Sevimli dostlarımızın yaşamlarını sağlıklı bir şekilde idame ettirebilmeleri için düzenli olarak sağlık kontrollerinden geçmeleri gerekir. Fakat polikliniğe gideceklerini anladıkları ya da hastaneye girdikleri andan itibaren saklanmaya, agresif tutumlar sergilemeye ve saldırganlaşmaya başlamalarının altında birden fazla neden yatıyor olabilir. Peki köpekler neden veterinerlerden korkar?

• Alışılmadık bir ortama girilmesi
  • Aşı gibi canlarını acıtabilecek müdahaleleler
  • Tanımadığı kişilerin onlarla temas kurması
  • Muayene esnasında canlarının yakılması
  • Oraya daha önce giden hayvanların kokularını almaları
  • Yeteri kadar sosyalleştirilmemeleri

Yukarıdaki sebepler köpekler neden veterinerden korkar sorusuna verilebilecek en başlıca yanıtlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Daha önce yaşadıkları tecrübeleri unutmadıkları için eğer gittikleri polikliniği kötü anlamda akıllarına kazırlarsa hayatları boyunca oradan korkacaktır. Bunun yaşanmaması adına alınması gereken önlemler erken yaştan itibaren tecrübe ettirilmelidir.

Köpeklerde Veteriner Korkusunu Yenmek İçin Ne Yapılır?

Eğer bu sıkıntıyı yaşamak istemiyorsanız onu yavruluk döneminden itibaren alıştırmanız gerekir. Oraya gitmenin kötü bir şey olmadığını ve kendisine herhangi bir zarar gelmeyeceğini anladığı taktirde korkusunu yenmeden son derece başarılı olacaktır. Hatta bazıları hasta olduklarında iyileşmeleri için muayene edilmeleri gerektiğini hissedecek kadar zeki olabilirler. Köpeklerde veteriner korkusunu yenmek için ne yapılır merak ediyorsanız aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

• Hekimlere alışmaları için önceden tanıştırma
  • Muayene esnasında kötü davranmama
  • Yavruluk döneminden itibaren bol bol sosyalleşmeHekimlere alışmaları için önceden tanıştırma
  • Muayene esnasında kötü davranmama
  • Düzenli muayeneye giderek bu döngüye alışma
  • Ödül mamalarının kullanımı

Düzenli muayeneye giderek kedinizi alıştırmak istiyorsanız size en yakın veteriner klinikleri arasından tercihinizi yapabilirsiniz. Sevimli dostunuzun sağlık kontrolleri ya da işlemleri esnasında uslu bir şekilde davranmasını istiyorsanız köpeklerde veteriner korkusunu yenmek için ne yapılır adımlarını takip edebilirsiniz. Köpekler neden veterinerden korkar artık öğrendiğinize göre almanız gereken önlemleri uygulayarak hayatının çoğunda onun iyiliği için geçmesi gereken bu ritüeli çok daha kolay bir hale getirmekte başarılı olabilirsiniz.