Uyku, her canlının olduğu gibi köpeklerinde en temel ihtiyaçlarından birisidir. Köpeğinizin uyumaması onu daha agrasif ve stresli hale getirebileceğinden köpekler günde kaç saat uyur bilmeniz sizi bu gibi durumlardan kurtaracaktır. Köpeğimizin sağlığı için onlar hakkında her türlü bilgiyi bilip, öğrenmemiz gerekmektedir.

Köpekler Günde Kaç Saat Uyur?

Köpeklerimiz uykularına çok düşkün hayvanlardır. Enerji toplamak ve günün kalanında hoplayıp zıplamak için uyuma ihtiyaçlarını gidermeleri gerekir. Her hayvan gibi uykuya ihtiyacı olan köpekler günde kaç saat uyur düşündüğünüzde karşınıza çıkacak olan cevap sizi bir hayli şaşırtacaktır. Köpeklerimizin gün içerisinde uyuduğu saat sayısı cinsi, yaşı ve ırkı gibi özelliklere göre değişiklik gösterebilmektedir. Örneğin daha büyük ırk olan köpeklerin ihtiyacı olan uyku süresi daha uzundur.

Genel olarak bakarsak ortalama uyudukları saat miktarı 9-14 arasındadır. Yavruluk döneminde ise daha fazla uykuya ihtiyaçları olduğundan dolayı uyudukları saat sayısı değişmektedir. Yavru köpeklerin gün içerisinde yaklaşık 20 saat kadar uyuyabildikleri gözlemlenmiştir. Yavru köpekler çok fazla hareket halinde olduğundan, yorulup uykuya dalarlar.

Köpeğim Uyumuyor Ne yapmalıyım?

Bazı zamanlar köpeğiniz uykuya dalmakta güçlük çekebilir. Özellikle geceleri sizin de uykunuzu böldüğünden dolayı rahatsız edici olan bu durumu çözebilmeniz için yapabileceğiniz bazı yöntemler bulunmaktadır.

• İlk olarak köpeğinizin yemini geç saatte vermeyi deneyebilirsiniz. Minik dostunuz yemek yedikten sonra yorgun olacağından uykuya dalma olasılığı yüksektir.
  • Bir diğer yöntem ise köpeğinize sakin müzikler açmanızdır. Sakin sesleri duyan köpeğin uykusu gelebilir ve uyuyabilir.
  • Köpeğinizin yanına yatarak onun güvende olduğunu hissettirebilirsiniz. Bu sayede mayışacaktır ve uykuya dalacaktır.

Köpeğinizin uyuması için bu yöntemleri deneyebilirsiniz. Köpekler uykuyu çok sevdiğinden bu yöntemler stresini giderecek ve rahat etmelerini sağlayacaktır. Bu sayede rahat bir şekilde uykuya dalabilirler. Ancak her zaman yataklarının temiz ve sıcak olduğundan emin olmalısınız. Rahat etmezlerse uyumakta güçlük çekebilirler.

Köpeklerde Uykusuzluk

Köpeklerde uykusuzluk sık görülen bir durum olmasa da, bazı zamanlar hiç uyumadıkları olabilir. Bu gibi durumların birçok sebebi olabilir. Köpeğiniz uyumuyorsa ağrı, mide problemleri, kaşınma gibi sıkıntıları olabileceğinden köpeğinizi bir veteriner hekime götürmeniz sorununuzu çözmenize yardımcı olacaktır.