Köpek ateşi, köpeğin sıcaklığının normal aralığın üzerine çıktığı bir durumdur. Bir köpeğin normal sıcaklığı 37.9 ila 39.9 derece arasındadır. Sıcaklık 40 derecenin üzerine çıkarsa, ateş olarak kabul edilir. Ateş, vücudun enfeksiyonla savaşma yöntemidir ve genellikle bakteri veya virüslerden kaynaklanır.

Köpek Ateşi Nasıl Düşürülür?

Köpek ateşini azaltmanın birkaç yolu vardır. Köpek ateşi nasıl düşürülür konusunda hiçbirşey bilmiyorsanız en etkili yol, köpeğinizi veterinere götürmek ve gerekirse kontrol ettirmek ve tedavi ettirmektir. Köpeğinizin sigortası varsa veteriner için harcamanız gereken tutar cebinizde kalacaktır, bu yüzden köpek sigortaları günümüzde popülerlik kazanmaktadır ve gerekli bir yöntemdir.

Köpeğiniz hasta değilse, ateşi düşürmeye yardımcı olmak için evde yapabileceğiniz birkaç şey vardır. Köpek ateşi nasıl düşürülür hakkında öğrenmeniz ve yapabileceğiniz bazı şeyler şunlardır:

• Köpeğinize serin bir banyo yapın
  • Köpeğinizin kafasına serin ve nemli bir bez koyun
  • Köpeğinize içmesi için bolca soğuk su verin
  • Köpeğinizin serin kalmasına yardımcı olması için odaya bir vantilatör yerleştirin
  • Veterineriniz tarafından tavsiye edilirse köpeğinize çocuklarınıza veya bebeğinize asetaminofen verin.

Hala köpeğinizin ateşini düşüremiyorsanız en yakın veteriner kliniklerine gidebilir ve köpeğiniz için en doğru olanı yapabilirsiniz. Ancak bu şekilde doğru çözüme ulaşabilirsiniz. Ev şartlarında ne kadar uğraşırsanız uğraşın işin uzmanı olan, profesyonel bir veteriner hekim kadar konuya halim olamazsınız.

Köpekler Neden Ateşlenir?

Köpeklerde yüksek ateşin birçok olası nedeni vardır ve altta yatan nedeni belirlemek için bir veterinere danışmak önemlidir. Potansiyel nedenler arasında enfeksiyon (piometra, pnömoni veya menenjit gibi), otoimmün hastalık, kanser ve toksinlere maruz kalma yer alır. Tedavi altta yatan nedene bağlı olacaktır.

Enfeksiyon, köpeklerde yüksek ateşin yaygın bir nedenidir. Yüksek ateşe neden olabilen en yaygın enfeksiyon türleri pyometra (rahim enfeksiyonu), pnömoni (akciğer enfeksiyonu) ve menenjittir (beyin ve omurilik enfeksiyonu). Bu enfeksiyonların tedavisi, spesifik nedene bağlı olarak değişecektir, ancak antibiyotik, ameliyat veya hastaneye yatmayı içerebilir.

Otoimmün hastalık, köpeklerde yüksek ateşin bir başka potansiyel nedenidir. Otoimmün hastalıklar, vücudun bağışıklık sistemi sağlıklı dokuya saldırdığında ortaya çıkar. Bu, ateş dahil olmak üzere çeşitli semptomlara neden olabilir. Otoimmün hastalık tedavisi, spesifik duruma bağlı olarak değişecektir, ancak immünosupresif ilaçları veya steroidleri içerebilir.

Kanser, köpeklerde yüksek ateşin bir başka potansiyel nedenidir. Kanser, vücudun yüksek ateşe yol açabilen, iltihaplanmaya neden olan kimyasalları büyük miktarlarda üretmesine neden olabilir. Kanser tedavisi, kanserin tipine ve evresine bağlı olarak değişecektir, ancak cerrahi, kemoterapi veya radyasyon tedavisini içerebilir.

Toksinlere maruz kalma, köpeklerde yüksek ateşin bir başka potansiyel nedenidir. Toksinler, vücudun yüksek ateşe yol açabilecek büyük miktarlarda iltihaplanmaya neden olan kimyasallar üretmesine neden olabilir. Toksinlere maruz kalma tedavisi, toksin tipine bağlı olarak değişecektir, ancak dekontaminasyon ve destekleyici bakımı içerebilir.