Köpeklerin, kuduz, distemper ve hepatit gibi birçok hastalıktan korunmaları için aşılara ihtiyaçları vardır.  Köpeğiniz sigortalı ise, köpek aşıları ne zaman yapılır gibi soruları sizin düşünmenize gerek kalmadan aşıları takip edilip, zamanı geldiğinde yapılacaktır.

Aynı zamanda Veterineriniz, köpeğiniz için yaşına, sağlığına ve yaşam tarzına göre hangi aşıların doğru olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir.

Köpek Aşıları Ne Zaman Yapılır?

Yavrular 6-8 haftalık olduklarında aşılanmaya başlamalıdır. 16 haftalık olana kadar her 3 ila 4 haftada bir güçlendiricilere ihtiyaçları olacak. Bundan sonra, yılda bir kez destekleyici atışa ihtiyaçları olacak.

Yetişkin köpeklerin yılda bir kez güçlendirici aşıya ihtiyacı vardır. Bazı ülkelerde kuduz aşısı gibi bazı aşılar kanunen zorunludur.

Birçok insan köpeklerini kuduz, parvovirüs ve distemper gibi yaygın hastalıklara karşı aşılamayı tercih eder. İnsanlar, köpek aşıları ne zaman yapılır sorusunun cevabını takip edemedikleri için aşı programları oluşturmaları gerekir. Aşı programları, bireysel köpeğin yaşına, sağlığına ve risk faktörlerine bağlı olarak değişir, ancak çoğu köpek yavrusu, yaklaşık altı ila sekiz haftalıkken başlayan bir dizi aşı alır.

İlk köpek yavrusu çekimlerinden sonra, köpeklerin tipik olarak her bir ila üç yılda bir güçlendirici aşılara ihtiyacı vardır. Bazı aşılar, örneğin kuduz aşısı gibi bir köpeğin ömründe yalnızca bir kez verilir. Veteriner klinikleri, köpeğiniz için doğru olan bir aşı takvimi oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Köpeğinizi aşılamak sadece onları potansiyel olarak ölümcül hastalıklardan korumakla kalmaz, aynı zamanda tüm köpek popülasyonunun sağlıklı kalmasına da yardımcı olur. Hastalığın yayılmasını önleyerek, tüm köpeklerin uzun, mutlu ve sağlıklı bir yaşam sürme şansına sahip olmasını sağlamak için hepimiz üzerimize düşeni yapabiliriz.

Köpek Aşıları Nerede Yapılır?

Köpek aşıları, hayvan sağlığı konusunda uzmanlaşmış bilim adamları tarafından laboratuvarlarda yapılmaktadır. Aşılar daha sonra onları köpeklere uygulayan veterinerlere gönderilir. Bir aşı yapma süreci, dahil edilecek virüsleri veya bakterileri seçmekle başlar.

Bunlar daha sonra laboratuvarda büyük miktarlarda büyütülür ve virüsler veya bakteriler öldürülür. Öldürülen virüsler veya bakteriler daha sonra saflaştırılır ve elde edilen aşı, güvenli ve etkili olduğundan emin olmak için hayvanlar üzerinde test edilir.

Köpekleri ölümcül hastalıklardan korumak için aşılar önemlidir. Enfeksiyonlara karşı bağışıklık oluşturmaya yardımcı olurlar ve ciddi sağlık sorunlarını önleyebilirler. Aşılar tipik olarak altı ila sekiz haftalık yavrulara verilir ve daha sonra köpek yaşlandıkça güçlendirici aşılar yapılır.