Aynı insanlarda olduğu gibi kedi dostlarımızda da zaman zaman bazı hastalıkları görmemiz mümkündür. Çok yaygın hastalıklardan birisi olan ses kısılmasını kedilerimizde gördüğümüzde, ilk olarak aklımıza kedilerde ses kısılmasına ne iyi gelir sorusu gelmektedir. Bu sorunun cevabını bilmek için biraz araştırma yapmamız gerekir.

Kedilerde Ses Kısılmasına Ne İyi Gelir?

Evlerimizde, sokaklarımızda, hayatımın her yerinde görebileceğimiz kedi dostlarımızda ses kısılması sık sık görülebilmektedir. Bu durumda aklımızda kedilerde ses kısılmasına ne iyi gelir gibi sorular yer almaya başlar. Kedilerde ses kısılmasının birçok sebebi olabileceği gibi, elbette ki çözümleri de vardır. Üşütme, grip gibi hastalıkların sebep olduğu ses kısılmasına ne iyi gelir gelin birlikte bakalım.

Kedinizin sesinin kısıldığını fark ettiğiniz zaman size en yakın veterinere giderek gerekli tedaviye başlayabilirsiniz. Kedilerde ses kısılmasına iyi gelebilecek yöntemlerin başında aşı ve veteriner hekiminizin vereceği çeşitli vitaminler gelmektedir. Bunların yanı sıra kedinizin içtiği suyun soğuk olmaması, kedinizin üşümemesini sağlamanız ve kedimizin boğazını tahriş edecek yiyecekleri vermemeniz gerekir. Bu sayede kediniz hastalanmayacak ve sesi en kısa sürede eski haline gelecektir.

Evinizde bir kedi var ise günlük hayatta yaptığınız işlere çok dikkat etmelisiniz. Kedilerde ses kısılmasına sebep olabilecek birden fazla neden olabileceği gibi, en basitinden geç saatlerde cam açmanız bile kedinizin grip olmasına ve sesinin kısılmasına neden olabilir. Hayvan dostlarımızın sağlığı bizim için her şeyden önemli olduğundan dolayı, en ufak ayrıntılara bile dikkat etmemiz gerekmektedir.

Kedim Miyavlamıyor Ne Yapmalıyım?

Kedilerde ses kısılmasına ne iyi gelebilir sorusu kadar önemli olan bir diğer soru ise “kedim miyavlamıyor ne yapmalıyım?” sorusudur. Eğer kediniz miyavlamıyor ise bunun başlıca sebebi kedinizin sakin bir kedi olması olabilir. Bazı kediler miyavlamayı çok fazla sevmediklerinden dolayı daha sakin kalırlar. Ancak kediniz önceden miyavlıyorsa ve bir anda kestiyse bu durum bir hastalığın habercisi olabileceği gibi size küsmesinin bir belirtisi de olabilir.

Kediniz miyavlamıyorsa ve bundan endişe duyuyor iseniz, Veterinerbul ile size en yakın veterineri bularak kedinizi kontrole götürmeniz içinizin rahatlamasını sağlayacak ve kedinizin herhangi bir sorunu varsa bunu öğrenmenizi sağlayacaktır. Bu nedenle kedinizi veterinere götürmeyi ihmal etmemelisiniz. Erken teşhis koyulan hastalıklar hayat kurtarabileceğinden dolayı son derece önemlidir.