Kediler insanlara karşı dost canlısı ve sevecen olmaları sebebiyle evcil hayvan olarak en fazla tercih edilen hayvanlardan birisidir. Onların sağlıklı bir hayat yaşayabilmeleri için kediler yılda kaç kere doğurur gibi bilgileri öğrenmemiz gerekir. Evimize neşe katan kedilerimize güzel bir hayat yaşatabilmek hepimizin görevidir.

Kediler Yılda Kaç Kere Doğurur?

Minik kedi dostlarımızın aynı insanlarda ve diğer canlılarda olduğu gibi nesillerini devam ettirebilmesi için gerekli olan doğum dişi kedilerde sık sık görülmektedir. Bu nedenle eğer kedi sahibi iseniz kediler yılda kaç kere doğurur bilmelisiniz. Evde bakılan kediler için en çok tercih edilen yöntem kısırlaştırma yöntemi olsa da, bazı kedi sahipleri tarafından tercih edilmemektedir. Kısırlaştırma işleminin tavsiye edilmesinin en büyük sebebi gebelik sırasında ve doğum sonrasında oluşabilecek tehlikeleri engellemesidir.

Kediler hamile kaldıktan hemen sonra tekrar kızgınlık dönemine girebileceğinden dolayı yılda 3 kere doğurabilirler. Kızgınlık dönemine giren kediniz eğer sokağa çıkıyorsa hamile kalma ihtimali %100 diyebiliriz. Bunu engellemenin çeşitli yolları olsa da kısırlaştırma yöntemi en sağlıklısı ve en çok tercih edilenidir. Çok sık karşılaşılmasada bazı kedi doğumları çok zorlu geçtiğinden ve canımızdan bir parça olan kedilerimiz hayatlarını kaybedebildiğinden, ihmal edilmemesi gereken bir durumdur.

Ev kedilerinde her ne kadar bu durumun engellenebilmesi sağlansa da, maalesef ki sokak kedileri bu kadar şanslı değildir. Her ihtimale karşı kedilerin yıl içerisinde kaç kere doğurduğunu bilmeniz çok işinize yarayacaktır. Beklenmeyen durumlara karşı hazırlıklı olmanız sayesinde belki bir kedinin hayatını kurtarabilirsiniz. Kedinin hamile olduğunu anladığınızda bundan emin olmak için kedinizi veteriner hekimine götürmenizde fayda vardır.

Kediler Her Yıl Doğum Yapar Mı?

Dişi kedilerinizi kısırlaştırmadığınız takdirde her sene doğum yapması mümkündür. Kedinizin kızgınlık dönemini girdiğini anlamanız için sizlere bazı belirtiler gösterirler. Bu belirtiler arasında en sık karşılaşılanı ev içerisinde sürekli bağırmalarıdır. Kendilerini koltuklara sürtmeleri, çok enerjik olmaları, normalden daha fazla yemek tüketmeleri gibi davranışlarla kızgınlık dönemine girdiklerini belli ederler. Kedinizin kızgınlık dönemine girmesini aşı ve kedi doğum hapları gibi yöntemlerle engelleyebilirsiniz, ancak bu gibi işlemler sürekli kullanıldığında kediniz için zararlı olabileceğinden önerilmemektedir. Kedilerinizin yavrularının olmasını istemediğinizden eminseniz en sağlıklı yöntem iyi bir veteriner hekim tarafından kısırlaştırma ameliyatının uygulanmasıdır.