Kedilerimiz yaşlandığında ya da hastalandığında aklımıza gelen ilk soru olan kediler ölmeden önce ne yapar sorusu bizi her ne kadar üzsede cevabını bilmemiz gereken bir sorudur. Bu nedenle kedilerin ölmeden önce neler yaptıklarına gelin birlikte bakalım.

Kediler Ölmeden Önce Ne Yapar?

Minik kedi dostlarımız onları sahiplendiğimiz andan itibaren bizim en yakın dostlarımızdan olmuşlardır. Ölüm her canlının ortak sonu olduğundan her ne kadar istemesekte bazı hastalıklardan ve yaşlılık gibi sebeplerden dolayı kedilerimiz ölebilir. Bu durumun yaklaştığını anlayabilmemiz için bize bazı belirtiler gösterirler. Kediler ölmeden önce ne yapar diye düşündüğümüzde hepimizin aklına bazı belirtiler geliyordur.

Kedilerimizin ölümünü kabullenmek her ne kadar zor olsada, son günlerini güzel yaşayabilmeleri için minik dostlarımıza neler yapmamız gerektiğini bilmeliyiz. Kedi dostlarımız ölmeden önce bizlere bazı belirtiler gösterirler. Bunlar arasında en sık görüleni yeme ve içmeden kesilmeleridir. Normalde yemek yemeyi çok seven kediler, ölmeden önce yemek yiyemezler ve bu durum zamanla kilo kaybına yol açar. Eskisi kadar hareket etmemeye ve sizden uzak kalmaya çalışırlar.

Çok duygusal canlılar olan kedilerimizin bunu yapmasının sebebi öldüğünden sahibinin onu görüp üzülmemesi içindir. Bu nedenle kendilerine yalnız olabilecekleri bir yer ararlar. Aynı zamanda kedinizden farklı bir koku alabilirsiniz. Ölmeye yakın oldukları zamanda vücutlarında oluşan toksinler kokuya sebep olabilir. Eğer kediniz bu belirtilerden herhangi birini gösteriyorsa Veterinerbul ile size en yakın veterineri bulup, kedinizi mutlaka muayene ettirmelisiniz. Erken teşhis hayat kurtarabileceğinden dolayı göz ardı edilmemesi gereken bir durumdur.

Kediler Ölmeden Önce Ne Yapmalıyız?

Kediler ölmeden önce ne yapar öğrendikten sonra kedi dostlarımızın ölmeden önce neler yapmalıyız gibi bilgileri de öğrenmemiz gerekmektedir. Kedilerimiz ölmeye yaklaştığı zaman onunla hiç olmadığı kadar ilgilenmeli ve yanında olmalısınız. En ufak bir hastalık belirtisi gördüğünüzde hemen bir veteriner hekime götürmelisiniz. Ölmeden önce sürekli ateşini ölçebilir, kokusuna bakabilir ve herhangi bir durum için tetikte olabilirsiniz.

Kedilerimizin ölmesine sebep olabilecek bazı hastalıklar vardır. Ölümcül olan bu hastalıklardan bazıları kedilerde AIDS, FIP ve lösemi hastalığıdır. Bunların belirtileri olarak kedinizin ağzının içerisinde yaralar, aşırı kilo kaybı ya da bir anda kilo alınması, yemekten ve içmekten kesilme, kötü koku gibi semptomları görebilirsiniz. Hem kediniz hem de sizin için çok zorlu bir süreç olacağından dolayı sakin kalmalı ve kedinize verebileceğiniz en büyük desteği vermelisiniz.