Kedileriniz doğum yapmadan önce bu süreci sağlıklı bir şekilde geçirmeleri için doğum süresinin yaklaşıp yaklaşmadığını, doğum yaklaştığında alınması gereken önlemleri ve kedinizin nasıl beslenmesi gerektiği gibi konuları bilmeniz için kediler kaç ayda doğurur öğrenmeniz gereken önemli bir konudur. Bilmediğiniz takdirde yapılması gerekenleri ihmal etmeniz tehlikeli durumlara yol açabilmektedir.

Kediler Kaç Ayda Doğurur?

Hayvan dostlarımızın nesillerini devam ettirebilmeleri için yaşamın döngüsü olan bu durum kedilerde sık sık görülmektedir. Evcil hayvanlar için kısırlaştırma yöntemi gebelikte ve doğum sırasındaki oluşabilecek tehlikeli durumları engellediğinden daha sağlıklı olsada genellikle sokak kedilerinin çoğu bu ameliyatı olabilecek kadar şanslı olmuyor. Sokakta zor durumlarda yaşayan hayvanlar için doğum ve gebelik süreci çok daha zorlu geçmektedir.

Kediler yaklaşık olarak 2 ay boyunca hamile kalırlar ve bu sürenin sonunda doğururlar. Bu zaman içerisinde yedikleri besinlere ve günlük içmesi gereken su ihtiyacını içtiğinden emin olmalısınız. Aynı zamanda yattığı yatağın sıcak olması ve kendini rahat hissetmesi için elinizden geleni yapmalısınız.

Kediler Kaç Günde Doğurur?

Minik kedi dostlarımızın gebelik süreci 55 gün ile 63 gün arasında değişmektedir. Hamile kaldığından itibaren geçirdiği bu zamanın sonunda yavrularını doğurur. Kediler gebelik sürecinde bazı belirtiler gösterirler. Karınlarının şişmesi, meme uçlarının büyümesi ve kusma gibi belirtileri gördüğünüzde, kedinizin gebelik sürecini ve doğumu başarılı bir şekilde atlatabilmesi için mutlaka bir veteriner hekime başvurmayı ihmal etmemelisiniz.

Veterinlerbul sayesinde gebelik süresince kedinize yapmanız gereken bakımlar, beslenme düzenleri gibi önemli bilgileri öğrenmeniz hamilelik sürecini en rahat ve sağlıklı şekilde geçirmelerini sağlayacaktır.

Kedim Doğuramıyor Ne Yapmalıyım?

Olası durumlarda kediniz kendi başına doğuramayabilir, böyle zamanlarda sizinde doğuma yardım etmek için yapabileceğiniz bazı şeyler vardır. Öncelikle kedinizin stresli olmaması için elinizden geleni yapmalısınız. Odanın sıcak olmasını sağlamalı ve kedinize yanınızda olduğunu hissettirmelisiniz.

Yavrular doğacağı zaman kedinin içerisinde bulunan keseyi yırtarlar. Ancak anne kedi bunu kendisi yapmıyorsa, dikkatlice sizin kesmeniz gerekebilir. Doğum işlemi bittikten sonra eğer kedi çok bitkin düşmüşse ve yavruları temizlemiyorsa, temiz bir havluyla yavruları kurulayabilirsiniz.